پرینت سه بعدی کتاب شازده کوچولو برای کودکان نابینا و کم بینا

آیا تا بحال دقت کرده اید که بعد از اینکه  داستانی را می خوانید، شاید بارها و بارها  کتاب را ورق زده و با نگاه به تصاویر داستان را در ذهنتان مرور می کنید. تاثیر تصاویر برای انتقال پیام، درک مفهوم و محتوا را نمی توان نادیده گرفت. چنانچه مخاطب یک مطلب آموزشی کودکان باشند، اهمیت این مسئله شدت می یابد. به طور کلی وجود تصویر در کنار متن، موجب بروز انگیزه ی بیشتر کودک برای یادگیری و عینی کردن پدیده ها می گردد. کودکان با نگاه کردن به تصاویر کتاب، برای خودشان معنا و مفهوم می آفرینند.

در واقع با تصاویر، بهتر و آسانتر ارتباط برقرار می کنند. تصاویر در القای احساسات مختلف همچون ترس و وحشت، غم و شادی و … بسیار موثرتر عمل می کنند. اما در دنیای تاریک روشندلان کوچک، عکس و تصویر، قدرت و تاثیر خود را از دست می دهند. چرا که بیشترین درک آنان از طریق حس لامسه صورت می گیرد. این مسئله Eva Sbaraini ، هنرمند جوان انگلیسی، را بر آن داشت تا به کمک تکنولوژی پرینت سه بعدی پدیده های اطراف را به این کودکان بهتر بشناساند.

3dPrintedStoryBook

او کار خود را با پرینت سه بعدی کتاب مشهور و بسیار پرطرفدار شازده کوچولو شروع کرد. این کتاب تاکنون به بیش از ۲۵۰ زبان ترجمه شده است. چاپ سه بعدی این کتاب را نیز می توان یکی دیگر از ترجمه های آن محسوب کرد که شاید بتوان آن را بهترین و با ارزش ترین ترجمه قلمداد نمود. برای مثال او با طراحی و پرینت سه بعدی مار بوآ و حیوانی دیگر بعنوان شکار مار، داستان را در دستان کودکان نابینا به صورت سه بعدی آغاز می کند.

یک بار شش سالم بود که توی کتابی به اسم قصه های واقعی – که درباره جنگلی بکر نوشته شده بود – تصویر محشری دیدم از یک مار بوآ که داشت حیوانی را می بلعید. ( ابتدای داستان شازده کوچولو – اثر آنتوان دو سنت اگزوپری)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up