پرینتر سه بعدی و پرورش فکر کودکان

محققان دریافتند افرادی که بازی های فکری انجام می دهند عملکرد بهتری در یادگیری، آزمون و پردازش اطلاعات دارند. انجام بازی های فکری تا حد زیادی باعث کند شدن روند بیماری آلزایمر در کهنسالی نیز می شود. یکی از این بازی ها، مکعب روبیک است. این مکعب اگرچه بسیار محبوب و پرطرفدار شده است اما اکثر مخاطبان در همان دقایق اولیه از ادامه بازی خسته شده و دچار سردرگمی می شوند.

همچنین علاوه بر سخت بودن آن، ظاهر ساده این مکعب نمی تواند کودکان و نوجوانان زیادی را به خود جلب کند. در این میان یک شرکت فرانسوی با ایده “تولید نسخه جدید و جالب مکعب روبیک” توانسته است به کمک پرینتر سه بعدی خرس Ozo را طراحی کند. این نمونه سه بعدی در واقع شکل ساده شده، جذاب و  کودک پسند همان مکعب روبیک است. در حالی که مکعب اصلی شامل ۲۶ قطعه است و حل آن چنان پیچیده می باشد که می بایست به  قواعد ریاضی متوسل شد، این نسخه جدید از شش جز تشکیل شده و با ظاهری شبیه یک خرس دوست داشتنی، مورد توجه علاقمندان به بازی های فکری قرار گرفته است. خرس Ozo یک اسباب بازی آموزشی بسیار ساده برای کودکان محسوب می شود که نه تنها کودک را سرگرم می کند بلکه می تواند او را با مهارت های ساده و اولیه ریاضی نیز آشنا سازد.

علاقمندان می توانند طرح این نمونه سه بعدی جالب، سرگرم کننده و آموزشی را از سایت زیر دانلود و قطعات آن را توسط پرینتر سه بعدی خود چاپ کرده و رفتارهای هوشمندانه کودک خود را با  این یک سرگرمی آموزشی تقویت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up