پرینتر سه بعدی طول عمر لاک پشت جوان را تضمین کرد

اگر دنبال کننده خبرهای دنیای سه بعدی باشید، می دانید که هر روز خبرهای تازه ای از کاربردهای پرینتر سه بعدی در سراسر دنیا منتشر می شود. این تکنولوژی جدیدالورود با صرفه جویی در وقت و هزینه ها در جهت پیشبرد هر چه بهتر و آسانتر پروژه ها بویژه در عرصه پزشکی کمک قابل توجهی کرده است.

پرینت سه بعدی پای اردک،  چاپ سه بعدی دست و پا برای چهارپایان، چاپ سه بعدی منقار برای عقاب،  چاپ سه بعدی صندلی برای سگ فلج و … خبر از آن می دهد که پرینترهای سه بعدی به قلمرو حیوانات نیز راه یافته است.

3d-printing-tortoise-shell2

در این مقاله بشنوید از لاک پشتی که پرینتر سه بعدی جانش را نجات داد.

تغذیه نادرست، فقر مواد مغذی و بی توجهی انسانها در خوراندن خوراکی های ناسالم و نامناسب به لاک پشت ها موجب بروز نوعی دفرمگی و تغییر شکل در ناحیه لاک آنها میشود.

کلئوپاترا لاک پشت نگون بختی است که به این عارضه دچار شده است. این مشکل به حدی حاد است که ممکن است یا لاک پشت را در 3DPrintedTortoiseShell1 1آستانه جوانی به کام مرگ کشاند و یا او را مجبور کند تا عمر هشتاد ساله خود را با سختی، مشقت و بیماری سر کند. تغذیه نادرست کلئوپاترا سبب شده بود که به نوعی بیماری متابولیکی استخوان که طی آن لاک حالت هرمی و نوک دار به خود میگیرد، دچار شود. لاک پشت های جوان در هنگام بازی بر روی لاک یکدیگر سوار می شوند؛ در این حالت فشار زیادی به لاک وارد شده و قسمتهای نوک دار و برآمده لاک را فرسوده می کند. با تحلیل رفتن استخوان و نازک شدن آن و بعضاً ایجاد سوراخ و شکستگی در نواحی مختلف لاک، در صورت حمله میکروبها و باکتریها احتمال عفونی شدن و در نتیجه بیمار شدن کلئوپاترا بیش از سایر همنوعانش بود. همچنین سطح ناصاف و سفت لاک موجب آن می شد که در صورت غلت خوردن و برعکس شدن لاک پشت نتواند به راحتی برگردد.

اما  کلئوپاترای جوان زیاد هم نگون بخت نبود، خوش شانسی او زمانی مسلم شد که یک تیم مهندسی از دانشکده فنی کالرادو به صورت کاملاً داوطلبانه به طراحی و چاپ سه بعدی لاک محافظ اقدام کردند.در این پروژه به کمک تصاویر بدست آمده از اسکن سه بعدی لاک آسیب دیده، اطلاعاتی در رابطه با اندازه دقیق زوایا، انحراف ها ،برآمکدگی ها و دفرمگی های لاک را در اختیار طراح قرار داد و با توجه به آنها لاک جدیدی برای لاک پشت چاپ شد. این لاک سه بعدی پرینت شده که بر روی لاک اصلی سوار می شود، لاک پشت را در برابر بیماری های عفونی محافظت کرده، و نوید دهنده طول عمری ۸۰ ساله برای کلئوپاترای جوان است.

این گروه  حقیقاتی کلئوپاترا را تحت نظارت مستقیم خود قرار داده اند، برای او تغذیه مناسب در نظر گرفته اند و با توجه به رشد لاک پشت، این لاک سه بعدی از جنس PLA  را در اندازه های بزرگتر چاپ و تا التیام کامل لاک و از بین رفتن سوراخها و شکستگی های سطح آن (که ممکن است سالها به طول بیانجامد) روی لاک اصلی  قرار داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up