پرینتر سه بعدی در مسابقات پارالمپیک!

بعد از مسابقات المپیک زمستانه، نوبت به پارالمپیکی ها می رسد. اگرچه حضور قهرمانانی همچون اسکار پیستوریوس و الکس زاناردی باعث افزایش بیش از پیش طرفداران این مسابقات شده است، اما نتوانسته است همچون مسابقات المپیک حمایت اسپانسران و تماشاچیان را به خود جلب کند. این بدین معنا می باشد که در حالی که برای قهرمانان المپیک لباسهای سفارشی و تجهیزات بسیار گرانقیمت تدارک دیده می شود، شرکت کنندگان بازی های پارالمپیک، کسانی که باید بیش از سایرین از حمایات و امکانات درخور و مناسب بهره مند باشد، مجبورند خود را با تجهیزاتی سازگار کنند که هنوز با روش هایی بسیار هزینه بر، پرخرج و البته غیرموثر و کم بازده تهیه می شوند.

اما با کاربرد فزاینده تکنولوژیهای ساخت افزایشی به این شرایط خاتمه داده شد. محققان  موسسه فرانهوفر، موفق به ساخت صندلی اسکی شدند که در برابر نیروهای مختلف نزولی مقاومت کرده و همچنین توانسته اند تمامی تجهیزات و نیازمندی های لازم را با کمترین هزینه فراهم آورند.

در طراحی این صندلی از تکنولوژی چاپ سه بعدی استفاده شده است. برخلاف گذشته با ظهور صنعت پرینت سه بعدی درهای تازه ای بسوی ساخت تجهیزات سفارشی مخصوصاً برای افرادی که در نبود آن سخت در مضیقه می باشند، باز شده است. بدین ترتیب نه تنها قهرمانان پارالمپیک بلکه سایر ورزشکارانی که به نحوی با نقص عضو و معلولیت روبرو هستند وارد دوره جدیدی می شوند که می توانند هر نوع وسیله مورد نیاز خود را بعد از یک اسکن سه بعدی، از جنس فلز، پلاستیک یا تلفیقی از  هر دو ماده در اختیار داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up