صدور ایران کد برای چاپگرهای سه بعدی سی زان

پرینتر سه بعدی مدل سی زان سه دوال، بعنوان نخستین محصول از چاپگرهای سه بعدی سی زان، با طی مراحل اداری در سامانه مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران (ایران کد) ثبت اطلاعات و کد ملی واحد برای آن صادر شد.

irancode
ایران‌کد چیست؟

ایران‌کد یا نظام طبقه‌بندی ملّی کالا و خدمات ایران، نظامی است که اطلاعات پایه زنجیره تأمین در حوزه کالاها و خدمات را تحت کنترل درآورده و به عناصر مختلف عرضه می‌کند. در این نظام با استفاده از رویه‌ها، استانداردها و به ویژه ابزار خبره طبقه‌بندی و کدگذاری کالاها و خدمات، زبان مشترک و مفاهیم همسانی در سطح ملی ایجاد شده و کلیه اطلاعات اعتباری کالاها و خدمات از قبیل مراجع عرضه‌کننده، مشخصات فنی، استانداردهای ملی و بین‌المللی و … ثبت، ذخیره، ساماندهی و منتشر می‌گردد.

تاریخچه

ایران‌کد در ابتدا با توسعه سماپل (سیستم مدیریت اطلاعات پایه لجستیک) که بیش از یک دهه توسط لجستیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور ساماندهی اقلام و مدیریت موجودی‌های سپاه در آمادگاه‌ها و مراکز تابعه پیاده‌سازی شده بود، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ در زمینه طبقه‌بندی کالاهای موجود در چرخه کالای کشور آغاز کرد. با توجه به گستردگی اقلام موجود در سطح ملی و نیازهای مدیریتی متفاوت در این حوزه، با استفاده از نظام‌های طبقه‌بندی خاص که در صنایع مختلف به‌کار گرفته می‌شود، نظام فعلی ملی طبقه‌بندی و کدگذاری کالا و خدمات کشور شکل گرفته است. ایران‌کد، نظامی تجربی و مبتنی بر اصول علمی طبقه‌بندی و توصیف کالاها با هدف اصلی شناسایی کالاها و خدمات کشور در راستای پاسخگویی به نیازهای ملی است.

اهداف
  • ایجاد زبان مشترک و ساده کردن، سرعت دادن و ایجاد اطمینان در تبادل اطلاعات و دسترسی به آن
  • فراهم آوردن آمار و اطلاعاتی که پیش نیاز فعالیت‏های تصمیم‏ گیری، برنامه ‏ریزی و سیاست‏گذاری است.
  • ایجاد سیستم های اطلاع‏ رسانی هماهنگ در سطح ملّی مانند شبکه اطلاع ‏رسانی بازرگانی کشور
  • جلوگیری از دوباره کاری در طراحی سیستم های طبقه ‏بندی و اطلاعاتی از مرحله صفر، برای سازمان‏ها و مؤسساتی که در آینده تشکیل می‏ شوند.
  • انتقال سریع و دقیق اطلاعات مربوط به مراکز تهیه، تولید، فروش و بازار کالاها
  • جلوگیری از اتلاف منابع مالی و انسانی که در اثر اشتغال در کارهای یکسان و موازی به‏ وجود می‏ آید.

نظام ایران‌کد برای هر کالایی که در سطح کشور عرضه می‌شود بر اساس اطلاعات اظهاری عرضه‌کننده آن کالا یک کد ملّی شانزده رقمی صادر کرده و شناسنامه آن کالا را در قالب کاتالوگ الکترونیکی منتشر می‌کند. در این نظام با استفاده از رویه‌ها، استانداردها و به ویژه ابزار خبره طبقه‌بندی و کدگذاری کالاها و خدمات، زبان مشترک و مفاهیم همسانی در سطح ملی ایجاد شده و کلیه اطلاعات اعتباری کالاها و خدمات از قبیل مراجع عرضه‌کننده، مشخصات فنی، استانداردهای ملی و بین‌المللی و … ثبت، ذخیره، ساماندهی و منتشر می‌گردد.

مطابق مصوبه ستاد پشتیبانی برنامه تنظیم بازار مورخ ۲۸ / ۰۲ / ۱۳۷۴، کلیه شرکتهای تولیدی موظفند طبق آیین‌نامه تنظیمی وزارت بازرگانی (وزارت صنعت، معدن و تجارت کنونی) برای کالاهای تولیدی خود شماره ملی کالا را دریافت کرده و آن را بر روی کالای خود درج کنند.

شرکت سی زان پردازش کویر جهت توسعه فعالیتهای تجاری خود درنظر دارد برای تمامی تولیداتش کد ملی کالا دریافت نماید.

کاتالوگ اینترنتی چاپگر سه بعدی مدل سی زان سه دوال

صفحه شرکت سی زان پردازش کویر در سامانه ایران کد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up