پرینتر سه بعدی بار دیگر جان کودکی را نجات داد!

گریت پیترسون، نوزاد هجده ماهه ای ست که از بدو تولد با مشکل تنفسی درگیر بوده است. شرایط او به حدی وخیم بود که حتی یک روز هم بیمارستان را ترک نکرد.

پرینتر سه بعدی بار دیگر جان کودکی را نجات داد!
‘گریت در حال استراحت در تخت بیمارستان در روز ولنتاین، چند هفته بعد از عمل جراحی اش

به گفته ناتالی پیترسون مادر گریت، “وضعیت کودک من به حدی وخیم بود که من نمی توانستم حتی برای مدتی کوتاه او را در آغوش بگیرم، با کوچک ترین حرکت مثلاً بالا گرفتن پاهایش مجرای تنفسی او مسدود می شد و شاهد سیاه شدن فرزندم بودم”.

پدر گریت اینگونه می گوید: مشکل تنفسی او به گونه ای بود که ناگهان دچار تنگی نفس می شد و انقدر سرفه می کرد که از هوش می رفت. این اتفاق چندین بار در روز تکرار می شد. دیدن این صحنه بسیار سخت بود.

پزشک معالج گریت می گوید: بیماری گریت یک بیماری نادر بنام tracheobronchomalacia است که در هر ۲۲۰۰ تولد یک نفر با این بیماری متولد می شود. وضعیت گریت به حدی وخیم است که با وجود مراقبت های ویژه، شاهد ایست تنفسی و بیهوشی های مکرر او در طی روز هستیم و پرستاران با تلاش بسیار و به کمک داروهای قوی او را احیا می کنند.

وضعیت گریت روز به روز وخیم تر می شد و امید زنده ماندنش کم رنگ تر. تا اینکه در ماه می ۲۰۱۳ مقاله ای به این شرح منتشر شد: نجات جان اولین کودک مبتلا به tracheobronchomalacia به کمک پرینتر سه بعدی.

 Kaiba Gionfriddo زمانی که ۴۰ روز بیشتر نداشت برای اولین بار دچار حمله تنگی نفس و  مسدود شدن مجرای تنفسی شد. این مشکل مکرراً برای او رخ می داد تا حدی که امیدی به زنده ماندنش نبود. اما امروز به کمک پرینتر سه بعدی کایبا در تولد دو سالگی اش به راحتی و بدون هیچ علائمی از بیماریش با دیگر کودکان بازی می کند.

پرینتر سه بعدی بار دیگر جان کودکی را نجات داد!

خانواده گریت با خواندن این مقاله امید تازه ای پیدا کردند و روند درمان او را تغییر دادند. بالاخره بوسیله پرینتر سه بعدی، تراشه هایی از جنس یک پلیمر زیستی بنام پلی کاپرولاکتون چاپ و به این مشکل نفس گیر گریت خاتمه داده شد. این دو تراشه طی یک عمل جراحی در مجرای تنفسی گریت اطراف نای چپ و راست او قرار داده شد. این تراشه ها نه تنها مسیر عبور هوا را باز نگه می دارند بلکه بعنوان یک اتل اکسترنال به رشد کامل نای کمک می کنند. جالب است اگر بدانیم که این دو شی بعد از گذشت حدوداً سه سال کاملاً جذب بدن خواهند شد.

یک بار دیگر پرینتر سه بعدی جان نوزادی را نجات و او را به محیط آرام خانه بازگرداند. امروز گریت پیترسون می تواند بدون نیاز به مراقبت های ویژه به راحتی نفس بکشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up