پرینتر سه بعدی در جشن فارغ التحصیلی دانش آموزان نابینا و کم بینای کره ای

بی شک جشن فارغ التحصیلی و خاطرات آن جزء اتفاقهای زیبای زندگی هر فردی بحساب می آید. از دیدار دوستان، هدایا و لوح های یادبود که بگذریم، عکس های یادگاری همیشه جایگاه ویژه در ذهن دارند. اما کمی از دنیای رنگارنگ خود دور شویم و دقایقی در جهان روشن و تابناک نابینایان قدم بزنیم. در جشن فارغ التحصیلی یک نوجوان نابینا چه چیزی خاطره انگیز است؟ چهره کدام یک از دوستانشان در ذهنشان ثبت است؟ تصاویر کدام یک از عکس ها می تواند خاطرات دوران خوش تحصیل را برای آنها زنده کند؟ براستی چقدر زندگی یک فرد بینا و یک روشن دل متفاوت است. اما در این قسمت خبر جالبی را خواهیدخواند از قدرت پرینتر سه بعدی در زنده کردن روزهای خوش تحصیل روشن دلان، اتفاقی که لبخند رضایت را بر لبان دانش آموزان نابینای کره ای نشاند.

 بعنوان یک فرد معمولی و بینا وقتی بسراغ البوم عکسهای جشن فارغ التحصیلیتان  می روید، ناخودآگاه گذر زمان را فراموش کرده و ساعتها غرق در خاطرات آن دوران می شوید. یکی یکی صفحات آلبوم را ورق می زنید و با دیدن چهره همکلاسی هایتان همه چیز دوباره برایتان زنده می شود. دوستی های صمیمانه، خاطرات روزهای برفی، شیطنت های دسته جمعی، شوخی های بامزه، اضطراب امتحانات، تکالیف انجام نشده، تنبیه های معلم، و …صدها خاطره تلخ وشیرین اما دوست داشتنی دیگر.

yearbook

اما دانش آموزان و دانشجویان نابینا از داشتن چنین چیزی محروم هستند، عکسی را نمی بینند تا ده ها خاطره را با دیدن آن بیاد آورند. از این بابت گذر زمان ممکن است همه این روزها را برای آنان محو کنند.سالنامه جشن فارغ التحصیلی دانش آموزان نابینا مدت هاست که از اقلام اهدایی این روز حذف شده است. اما مدرسه ملی سئول بزرگترین مدرسه نابینایان و کم بینایان کره به کمک صنعت چاپ سه بعدی برای جشن فارغ التحصیلی دانش آموزان خود هدیه ویژه ای در نظر گرفته است.

۳D TEK نام شرکتی در کره شمالی است که در زمینه تکنولوژی چاپ سه بعدی فعالیت می کند.  ۳D TEKبرای جشن فارغ التحصیلی دانش آموزان این مدرسه سالنامه سه بعدی چاپ کرد. مهندسین این شرکت با دستگاه اسکنر سه بعدی خود به مدرسه نابینایان رفتند و با تهیه تصاویر سه بعدی اقدام به پرینت چهره هر یک از آنان نمودند. نام هر فرد به خط بریل در پایین هر سردیس چاپ شده بود و تمام جزئیات صورت به وضوح در هر سردیس مشخص بود.

3d-printed-yearbook3

3d-printing-yearbook2

3d-printing-yearbook8

این هدیه منحصر بفرد و ویژه شور و نشاط خاصی بین دانش آموزان و شرکت کنندگان حاضر در جشن ایجاد کرد. در واقع سالنامه جشن فارغ التحصیلی دانش آموزان نابینا و کم بینای مدرسه ملی سئول چهره های سه بعدی پرینت شده هر یک از آنان بود.

3d-printed-yearbook1

3d-printed-yearbook4

دانش آموزان می توانستند نام نوشته شده در پایین هر سردیس را بخوانند و با لمس اجزای صورت، چهره همکلاسی خود را در ذهن تداعی کنند. بدین ترتیب آنان نیز می توانند همانند سایر دانش آموزان برای خود چیزی شبیه یک آلبوم عکس داشته باشند تا هر زمان حتی بعد از سال ها با لمس آن نام و چهره دوست خود را بیاد آورند و خاطرات خوش دوران تحصیل برایشان زنده شود.

3d-printing-yearbook5

3d-printing-yearbook6

نظر یکی از این روشن دلان کوچک اینگونه بوده است: ” دانش آموزان معمولی در پایان تحصیل خود سالنامه ای مشتمل از عکس های یادگاری با معلمان و همکلاسی های خود دریافت می کنند.همچنین می توانند بعد از اتمام درسشان از طریق شبکه های اجتماعی با یکدیگر در ارتباط باشند، اما ما از چنین  امکاناتی برخوردار نیستیم و ناخواسته بعد از مدتی نام و چهره یکدیگر را فراموش می کنیم. اما این هدیه سه بعدی خاطرات را برای ما زنده نگه می دارد.

پیش از این نیز پرینترهای سه بعدی در دنیای روشن دلان کاربرد داشته است… نمونه هایی از این کاربردها را لینکهای زیر مطالعه نمایید.

3dfetus-1-600x284
پرینتر سه بعدی و چاپ نوزاد قبل از تولد


3dprintedsnake
پرینت سه بعدی کتاب شازده کوچولو برای کودکان نابینا و کم بینا

 

3dprintedrubikcube

روبیک نابینایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up