ظهور خودروهای برقی ساخته شده به روش چاپ سه بعدی

آیا شما می توانید یک خودرو که به روش چاپ سه بعدی ساخته شده است داشته باشید؟ البته که می توانید! کمپانی Local Motors که سالها در زمینه تولید خودرو به روش ساخت توسط خود دارندگان کار می کند طرحی را در این زمینه ارائه داده. این شرکت اقدام به برگزاری یک مسابقه در این زمینه نموده که نتایج فوق العاده ای از آن بدست آمده است.

طرح نهایی بیشتر شبیه یک حشره بیابانی است تا اینکه شبیه به ماشینهای جذاب کمپانی تسلا باشد! این طرح بر پایه طرح برنده مسابقه است اما بنظر می رسد ترکیبی از طرحهای دیگر شرکت داده شده در این مسابقه هم باشد.

طرحهای ارسالی دامنه وسیعی را دربرمی گرفتند. از طرحی شبیه به ماشین بنتلی مدل LM چهل و پنج درجه ای تا طرحی با الهام گیری عالی از ماشین بتمن (شخصیت کارتونی) و طرحهایی شبیه ماشین های پورشه و سایر کمپانی های خودروساز.

از یک منظر، استفاده از تکنیک چاپ سه بعدی به معنای سهولت بیشتر و از منظری دیگر موجب برداشته شدن محدودیتها در تولید خودرو است. اما در هر صورت، چاپ سه بعدی ماشینهای برقی یک مفهوم شگفت انگیز است. مشخص نیست چه تعداد ماشین به این روش تولید خواهد شد اما حتی در مقیاس کم هم این امیدواری وجود دارد که مسیری جدید برای طراحی و تولید خودرو گشوده شود.

keyboard_arrow_up