پرینتر سه بعدی و دروازه های جدید ۲

در مطلب قبلی تحت عنوان “پرینترهای سه بعدی و دروازه های جدید ۱” به معرفی کاربردهای جدید و جذاب پرینترهای سه بعدی پرداختیم. در این مطلب، به چند موضوع مختلف کاربردی جدید می پردازیم.

۱- ماشین هایی که به سلیقه خودتان چاپ خواهد شد!

ماشین چاپ سه بعدی شده با پرینتر سه بعدیتصور کنید ظاهر و بدنه ماشین یا وسیله نقلیه خود را خودتان طراحی و چاپ کنید. بدون دخالت خط تولیدهای بزرگ و آنچنانی و فقط در فاصله چندین ساعت!

این رویا شاید دور از دسترس هم نباشد. تیم فنی لوکال موتورز (Local Motors) به تازگی از ماشین چاپ سه بعدی شده خود رونمایی کردند! Strati را می توان نخستین ماشین ساخته شده با تکنولوژی پرینت سه بعدی دانست. افزوده شدن فیبرهای کربنی به مواد اولیه (Filament) مورد استفاده در پرینترهای سه بعدی، پای این تکنولوژی را به رشته های صنعتی جدیدی باز خواهد کرد.


۲- زندگی جاویدان با چاپ سه بعدی اعضای بدن!

ورود چاپگرهای سه بعدی به علم پزشکی یکی از جذاب ترین و مفیدترین وقایع اتفاق افتاده در این تکنولوژی است. محققان پزشکان در سراسر3dPrinted bodyPrinting 300x131 1 دنیا در حال کار بر روی چاپ بر روی قسمت های مختلف بدن هستند و هر روز خبرهای خوبی از موفقیت های حاصل شده به گوش می رسد. ساخت گوش، قلب، کبد و ترمیم استخوان ها و جمجمه آسیب دیده بیماران از آخرین اخبار مخابره شده در این زمینه هستند که در صورت رسیدن به موفقیت کامل، درب های جدیدی را در علم پزشکی خواهند گشود.


۳- لباس گوشی موبایل خود را عوض کنید!

3dPrintedmobileNokia 300x131 1

شرکت نوکیا به تازگی در مورد طرح چاپ سه بعدی کاور گوشی های Lumia اطلاعاتی منتشر کرد. طی این طرح قرار است تا در آینده خریداران گوشی های Lumia بتوانند با استفاده از گالری طرح گوشی های Lumia ، که شامل هزار طرح کاور طراحی شده است، کاور مورد نظر خود را دانلود و به وسیله پرینتر سه بعدی کاور جدید گوشی خود را چاپ سه بعدی کنند!

لینک منبع: مرجع پرینتر سه بعدی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up