پرینتر سه بعدی دروازه های جدید ۱

پرینترهای سه بعدی در کنار جذابیت فوق العاده، به دلیل کاربردی بودنشان در زمینه های بسیاری کاربرد دارند و هر روز بر رشته های وابسته به آنها افزوده می شود.

در کنار زمینه های کاربردی صنعتی چاپگرهای سه بعدی، به تازگی زمینه های کاربردی جدید و بعضاً جذابی نیز به حوزه استفاده کننده از این تکنولوژی (چاپگرهای سه بعدی) اضافه گردیده است که در ادامه چند مورد از آنها را بررسی خواهیم کرد.

۱- پرینتر های سه بعدی و چاپ غذا و شیرینی:

شیرینی پزی، پخت غذا و تزئین مواد خوراکی و کیک ها از زمینه های جدید و جذاب کاربردی برای پرینترهای سه بعدی است. به تازگی یک 0127 3D printer chocolate 300x200 300x200 1شرکت تازه تاسیس از چاپگرهای سه بعدی جدید خود به نام “Foodini” رونمایی کرده است. با این چاپگر سه بعدی می توان تزئینات مقدماتی دسرها، کیک ها و مواد غذایی را انجام داده و حتی برای شکل دهی به خمیر شیرینی و کیک ها می توان از آن استفاده کرده. “ّFoodini” هنوز تا تکمیل شدن کامل نیاز به توسعه دارد.


۲- چاپگرهای سه بعدی و کودکان:

Mission Street Manufacturing 300x114 1

شرکت Mission Street Manufacturing با پرینتر های سه بعدی ساخت خود پا به دنیای شیرین کودکان گذاشته است.

شیوه کار خیلی ساده است؛ بچه ها با در دست گرفتن تبلت و کشیدن طرح مورد نظر خود به صورت دو بعدی و با کمک انگشت در نرم افزار طراحی شده توسط شرکت، خالق طرح سه بعدی خودشان می شوند. از طرح ساخته شده توسط نرم افزار خروجی “STL” گرفته شده و با فرستادن این فایل به صورت ورودی به پرینتر سه بعدی، بچه ها طرح یا اسباب بازی خودشان را در دست می گیرند.


۳- پرینتر های سه بعدی خانه چاپ می کنند!

contour crafting 1 300x225 1نیاز به مسکن یکی از نیازهای اساسی دنیای انسان ها است. هزینه ها و زمان ساخت بالای مسکن از مشکلات پیش روی انسان ها برای ساخت خانه مورد نظرشان است. ولی نگران نباشید چاپگرهای سه بعدی برای این مشکل هم راه حل دارند!

دانشگاه Southern California با ساخت پرینتر سه بعدی خانه ساز، در زمان تنها ۲۴ ساعت یک خانه می سازد!!  خانه ها از جنس بتن و کاملاً مناسب جهت زندگی هستند.

ادامه این بحث را در مقاله “پرینترهای سه بعدی و دروازه های جدید ۲” بخوانید.

لینک منبع: مرجع پرینتر سه بعدی ایران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up