شرکت در نشست هم اندیشی خبرگان فناوری و صنعت چاپ سه بعدی

نشست خبرگان چاپ سه بعدی در ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفتهنشست هم ­اندیشی خبرگان فناوری و صنعت چاپ سه بعدی صبح روز چهارشنبه، ۴ مرداد ماه ۹۶ در محل ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته برگزار شد.

در این نشست که با حضور جمعی از اساتید دانشگاهی، نمایندگانی از بخش صنعت و نیز مدیران شرکت­های فناور این حوزه برگزار شد، اولویت­ها و سازوکارهای عملیاتی اجرای نقشه­ راه فناوری ساخت افزایشی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ساخت افزایشی یا همان فناوری چاپ سه بعدی به عنوان یکی از فناوری ­های خط ­شکن و اصلی انقلاب صنعتی چهارم مطرح می باشد که با توسعه روزافزون، الگوهای سنتی فرایند­های ساخت را به چالش کشیده است. در این میان جمهوری اسلامی ایران یکی از معدود کشور­هایی محسوب می ­شود که برای مدیریت و حمایت از توانمندی داخلی و گسترش بازار فناوری مذکور، نقشه ­راه ده ساله تدوین کرده است.

نقشه راه فناوری ساخت افزایشی که به همت ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته برای سال­های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۵ تدوین شده است، همزمان با افتتاح اولین رویداد چاپ سه بعدی ایران IRAN 3D SHOW در اردیبهشت ماه سال جاری توسط دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور رونمایی شد.

در این نشست سه ساعته که در فاصله کم­تر از سه ماه از رونمایی نقشه راه فناوری ساخت افزایشی برگزار شده است، ابتدا گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای اجرایی سازی این نقشه راه ارائه شد و سپس حاضران به بیان نظرات و پیشنهادات خود و بحث و تبادل نظر پرداختند. مسائلی همچون لزوم توجه ویژه به تربیت نیروی متخصص، ایجاد مراکز تعالی برای کمک به تحقیق و توسعه هدفمند و نیز حرکت در راستای بهره­ برداری حداکثری از بازارِ رو به گسترش داخلی و منطقه­ ای، از مهمترین محورهای این جلسه بود.

شایان ذکر است از کارشناسان شرکت سی زان پردازش کویر به نمایندگی از شرکت های فعال در حوزه چاپگرهای سه بعدی رومیزی برای حضور در جلسه مذکور دعوت به عمل آمده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up