پرینتر سه بعدی رومیزی چاپ فلز به بازار معرفی شد

آنچه که سالها قبل پیش بینی شده بود اکنون اتفاق افتاد: یک چاپگر سه بعدی رومیزی مخصوص فلز. این یک چاپگر سه بعدی با قاب فلزی نیست بلکه چاپگری سه بعدی است که می تواند خروجی از جنس فلز داشته باشد. Additec μPrinter می تواند با پودر فلز مرسوم به خوبی سیم فلزی کار کند که البته بسیار امن تر و مقرون به صرفه تر است. اختراع ثبت شده توسط Additec با عنوان LMD-WP (رسوب لیزری فلز – سیم پودری) یک شکل از رسوب مستقیم انرژی (DED) است که طی آن یک لیزر قدرتمند، جریانی از پودر فلز پرتاب شده را ذوب کرده و با اتصال آن به لبه کار باعث بالا آمدن قطعه از طریق تکرار لایه ها می شود.

چاپگر سه بعدی رومیزی فلز شرکت Additec

در Additec μPrinter با تمرکز پرتوهای سه لیزر ۲۰۰ وات باعث ایجاد یک حوضچه جوش می شود که البته این مقدار امکان ارتقا به ۵ لیزر ۱۰۰۰ وات را هم دارد. سیم فلزی از طریق یک راهنمای مرکزی تغذیه شده و پودر فلز به کمک یک نازل حلقوی فاصله دار به اطراف آن پاشیده می شود. با این تکنیک می توان مواد مختلفی را در بین مواد چاپ شده بکار برد بدون اینکه نازل دستگاه تعویض شود. رسوب سیم فلز روشی مرسوم نیست به همین خاطر شرکت Additec سیستم کنترل مخصوصی را ایجاد کرده که توسط آن، ارتفاع لایه رصد می شود تا پارامترهای پاشش به منظور حفظ ابعاد تنظیم شوند.

چاپگر سه بعدی رومیزی فلز شرکت Additec

علاوه بر امکان ایجاد هندسه های فلزی از صفر، امکان پوشش و تعمیر قطعات نیز وجود دارد. آنطور که انتظار می رود، μPrinter به این امکانات مجهز است: دوربین داخلی جهت نظارت از طریق وب، سیستم خنک کننده آبی برای لیزرها، برش دهنده سیم یکپارچه، محفظه ساخت بدون واکنش که با گاز آرگون پر می شود و با امنیت کامل می تواند تخلیه شود. همچنین حجم ساخت چشمگیر آن برابر با ۱۲۰×۱۶۰×۴۵۰ میلی متر است.

قطعه ساخته شده با چاپگر سه بعدی رومیزی فلز شرکت Additec

در حالیکه ابعاد این دستگاه در حد و اندازه های رومیزی است اما قیمت آن در محدوده دستگاههای رومیزی نبوده و از ۹۰ هزار دلار (بدون احتساب مالیات، هزینه حمل و نقل و مالیات بر ارزش افزوده) شروع می شود! متاسفانه هنوز نمی توان تمامی ویژگی های لازم برای کارکرد امن و مقرون به صرفه برای سازندگاه جهت چاپ سه بعدی فلز را دراختیار داشت. به مرور زمان، قیمتها کاهش خواهد یافت اما نه با سرعت چاپگرهای سه بعدی پلاستیک. همانند چاپ سه بعدی شیشه، چاپ سه بعدی فلز هم نیازمند محیط کنترل شده محکم است که ارزان نیست. البته هنوز!

منبع

http://www.3ders.org/articles/20190107-additec-releases-uprinter-desktop-metal-3d-printer.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up