تولید پلاستیک دوستدار محیط زیست و قابل استفاده برای چاپ سه بعدی از چوب

معروفترین ماده محبوب در چاپ سه بعدی PLA (پلی لاستیک اسید) است. پی ال ای یک بیوپلاست ساخته شده از منابع تجدیدپذیر مانند نشاسته ذرت و نیشکر است و دارای ویژگی های مناسب برای چاپ سه بعدی مانند دمای ذوب پایین، جریان پایدار، حداقل انقباض و سختی کم می باشد. استفاده از بیوپلاست ها بدلیل تجدیدپذیر بودن منابع شان در حال گسترش است. شرکت Advanced Bio Carbon 3D (ABC3D) بیوپلاستی را توسعه داده تا مصرف کنندگان صنعتی بیشتری را برای استفاده از بیوپلاستها ترغیب کند.

در تلاش برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی، Hélène Bélanger و Ross Prestidge شرکت ABC3D را بنیان نهادند تا بیوپلاستهای گرید مهندسی و مناسب برای چاپ سه بعدی را توسعه دهند که دارای تاثیرات منفی کربن ناشی از رزین های موجود در درختان است. استخراج رزین از درختان چیز تازه ای نیست اما کیفیت رزین های بدست آمده توسط ABC3D آنرا از سایر تولیدکنندگان متمایز می کند. Darrel Fry ، مدیر عامل این شرکت، می گوید:

مردم اغلب در مورد بیوپلاست ها بعنوان ماده ای یکبار مصرف و ارزش عملکردی پایین نگاه می کنند، اما محصولات ما بطرز باور نکردنی دارای عملکرد فوق العاده با مقاومت بالا و مقاوم در برابر حرارت و در عین حال وزن سبک هستند. به عنوان مثال، هدف ما این است که از این مواد قادر به چاپ سه بعدی یک پیستون برای ماشین شما باشیم – مقاومت در برابر حرارت بسیار بالا است و همچنین بسیار قوی است.

بیوپلاست آنها نتیجه یک فرآیند چند مرحله ای است که به وسیله دانشمند محیط زیست Kim Klassen توضیح داده شده است:

این فرایند با کمک صنعت شیمیایی سبز و از تراشه های چوب در صنعت جنگل آغاز می شود که با یک حلال مخلوط می شوند و از یک سری فازهای حرارت و خنک سازی تحت فشار عبور می کند تا رزین را از تراشه های چوب استخراج کند. تمام حلال استفاده شده در فرایند تولید دوباره به سیستم بازگردانده می شود تا مجدداً استفاده شود.

تمام تراشه های چوب از چوب های سفت غیرقابل استفاده توسط کمپانی های جنگلی تولید می شود لذا این یک ارزش افزوده برای جنگل و صنایع پلاستیک است. Fry می گوید:

در حال حاضر بازار مناسبی برای این درختان دارای چوب سخت وجود ندارد. ما در واقع به ایجاد یک بازار جدید برای فیبر کمک می کنیم. هزینه های شرکت های جنگلی در حال حاضر برای کاهش و پردازش گونه های ناخواسته است، بنابراین آنچه که ما می گوییم این است که آنها هنوز هم این هزینه ها را دارند، اما اکنون فرصتی خواهند داشت تا بتوانند درختان را برداشت کرده، آن را از جنگل خارج و به بازار برسانند.

در حالی که نتایج در حال حاضر در دسترس نیست، عملکرد پلاستیک مذکور توسط مرکز ملی تحقیقات مواد صنعتی (NRC-IMI) آزمایش شده است. Fry می گوید:

بازخورد از آنها این است که آنها با نتایجی که از آزمایش آنها دریافت کرده بودند، خوشحال شدند. نتایج پروژه، به تعبیر آنها، بسیار بالاتر از انتظاراتشان بود.

ABC3D انتظار دارد که فیلامنت های خود را برای خرید خرده فروشی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ عرضه کند. آنها همچنین قصد دارند فیبر کربن و انواع مغناطیسی به زودی پس از آن عرضه کنند. Fry گفت:

شرکت ما ثابت می کند که ما می توانیم از چوب، پلاستیک های پایدار، مقرون به صرفه و با کارایی بالا تولید کنیم.

extracting high performance 3d printable bioplastic from wood 2
تولید ماده اولیه پایه چوب گرید مهندسی توسط ABC3D | عکس توسط MIDAS Fab Lab/Tracy Connery

منبع

http://www.3ders.org/articles/20190104-extracting-high-performance-3d-printable-bioplastic-from-wood.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up