اسکنر سه بعدی سی زان، جادویی در دستان شما!

اسکنر سه بعدی سی زان، محصول شرکت سی زان پردازش کویر، طراح و سازنده ی پرینترهای سه بعدی در ایران، به عنوان اولین نمونه از اسکنرهای سه بعدی تجاری ایرانی شناخته می شود. این محصول در رده اسکنرهای متوسط و جهت نمونه گیری از اشیاء با اندازه متوسط و نمونه گیری از انسان کاربرد دارد.

اسکنر سه بعدی از ابزار و وسایل جدید و کاربردی در حوزه صنعت طراحی و چاپ سه بعدی و نمونه سازی سریع است. از این ابزار جهت مدلسازی دیجیتالی از نمونه های واقعی استفاده می شود. اسکنرهای سه بعدی با کمک پردازش تصویر و تجزیه و تحلیل نرم افزاری، نور ساطع شده از جسم و همچنین نور برگشتی لیزر تابیده شده بر جسم، مدلی دیجیتالی (ابر نقاط) از جسم تهیه کرده و بدین صورت با پردازش نرم افزاری این اطلاعات توسط نرم افزار اسکنر سه بعدی، مدل سه بعدی دیجیتالی شکل می گیرد.

از این مدل در تجزیه و تحلیل مدل ها، اندازه گیری اشیاء و فواصل و حتی پرینت سه بعدی شیء اسکن شده استفاده می شود. اسکنرهای سه بعدی برحسب دقت و لیزر استفاده شده در آنها به دو دسته اسکنرهای دقیق و اسکنرهای متوسط (یا به عبارتی body scan) تقسیم بندی می شوند. از اسکنرهای دقیق برای اسکن سه بعدی نمونه های صنعتی و بسیار ریز استفاده می شود و اسکنرهای متوسط به دلیل نوع لیزر بکار رفته در آنها (جهت کاهش آسیب به بدن و چشم) بیشتر جهت نمونه گیری از اشیاء با اندازه متوسط و انسان استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up